we ♥ it

 
Lite bilder från min we heart it, följ mig där! @janssonmatilda
 
Nu ska jag göra ordning mig inför att sova, så godnatt! Kram♥
 
 

Kamerautrustning

 
Kamerahus
Nikon D5100
 
Objektiv
Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6
Nikkor 55-300mm F/4.5-5.6
Nikkor 50mm F/1.8
 
Tillbehör
Nikon speedlight SB-700
Fjärrutlösare
Stativ 3 ben (hama star 61)
Reflexskärm (5 i 1, 110cm)
Pop up diffuser (orange, grön, vit)
Kameraväska (kamerahus+1 objektiv+fjärrutlösare m.m)
Motljusskydd
 
 
Nästa köp
Batterigrepp
 
 
 
 

Five things

 
1. Jag älskar frysta hallon, mm vad gott!
 
2. Jag har haft räls, tog bort den i höstas.
 
3. Jag blir otroligt uttråkad fort, kan inte sitta still.
 
4. Jag älskar oxfile, skulle kunna äta det varje dag om jag kunde.
 
5. Jag tycker om att laga mat, städa, tvätta osv. haha!

Water


 
Nikon D5100 | nikkor 18-55mm | inbyggd blixt
 
Hej!
 
Nu ska jag skynda mig till en kompis för ska sova där. Imorgon har vi sovmorgon till tio, kommer bli så skönt att sova ut haha!
 
Men godnatt, bloggar mer imorgon!
 

Born to die

 
Godmorgon!
 
Vaknade runt nio och nu sitter jag här och väntar på frukost. Ska nog göra pannkakor eller något gott, få se vad det blir.
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske städa rummet eller nåt. Men senare ikväll ska jag träna SO för vi har muntlig redovisning inför klassen om EU och FN. Inte länge kvar till sportlovet heller, åh vad skönt!
 
Vi hörs, kram!

Det faller precis som mitt hjärta gör när jag ser dig

 
Nikon D5100 | Nikkor 18-55 mm 5.6G

Två favoriter

 
Hejsan!
 
Har precis duschat och känner mig jätte fräsch, gjorde inpackning och klippte naglarna och nu ska jag måla dom.  Produkterna på bilden använder jag varje gång efter jag duschat, moroccan oil luktar underbart och håret blir mjukt och lent. Den andra får man jätte lockigt hår av, iallafall jag haha! Två stycken produkter som jag är beroende av.
 
Nu ska jag äta lite och sen får jag se vad jag gör ikväll, antagligen vara med kompisar eller nåt, vi hörs!

Somewhere beyond the sea

 
Hej!

Ska snart packa och göra mig iordning till min kopis som fyller 16 år! Ska sova där också och äta gott, ska bli jätte kul. Så kommer jag tillbringa min fredag kväll.
 
Ni få ha det så bra så hörs vi! Kram

i wish you felt the same as i do

 
Hej kära bloggisen!
 
Idag är jag såå trött, varit i skolan till halv sju, och har öppet hus till åtta imorgon... Vill ha sommarlov! Är det bara jag som längtar sjukt mkt till sommaren? Värmen, kompisar, shorts, glass allt!
 
Bilderna är från helgen när jag var ute och fotade, men blev inga porträtt bilder tyvärr. Nu ska jag se på hollywoodfruar som jag missade igår. Kram!

Hallon & Äpple


frukost

 
Hej!
 
Idag vaknade jag av att jag hade jätte ont i magen och var förkyld, så jag betsämde mig för att stanna hemma och ta det lugnt. Så jag gjorde ordning en god frukost med fralla och jättegod rabarber och hallon yoghurt, haha.
 
Idag hade vi också någon gymnasie grej på skolan som jag tyvärr missar :/
 
Aja, nu ska jag se på pretty little liars och äta upp min frukost. Vi hörs!

Freezy blitz

 
Nikon D5100 18-55mm 

Foto tips - Hjärtbokeh

Hoppa över första steget om du bara vill lära dig om att fota vanlig bokeh.
 
1.  Detta funkar bara om du har ett objektiv med så låg bländare som möjligt, t. ex F/1.8 annars syns inte hjärtat. 
 
Börja med att göra en sån sak på bilden nedanför, gör bara inte ett för stort hjärta! Om du vill ha fler hjärtan gör du ett mindre hjärta, om du vill ha mindre hjärtan gör du ett större hjärta. Haha sämst förklaring men hoppas ni fattar ändå.
 
 
Sätt på den på objektivet upp och ned. Den blir vänd i kameran åt rätt håll sen. Nu ska du ta folie och knyckla ihop den och sen räta ut. 
Då ser den ut såhär.
 
 
2. Sätt objektivet på m, alltså manuell. Finns på sidan av objektivet där det finns en knapp man kan välja på m/a eller m. Lys med en stark lampa så blir resultatet bäst.
 
Sedan öppnar jag och redigerar bilderna i photoshop cs6.
 
Resultat av hjärtbokeh och vanlig bokeh.
 
 
Hoppas ni förstår annars får ni fråga om ni undrar något!

Winter

 
Nikon D5100 18-55mm

slide show