Luckiest girl on the planet

Nikon D5100 | 50mm f/1.8 
 

I feel so empty inside

 
Äntligen kan jag blogga igen, så sorry för dålig uppdatering!
 
Har inte hänt så mycket dom senaste dagarna faktiskt mest skola och läxor. Imorse så kände jag mig inte alls pigg så stannade hemma. Har haft jätte mycket huvudvärk och varit så trött dom senaste dagarna och vet inte vad det beror på, kanske borde dricka mer vatten och sova bättre. Imorgon ska jag följa med Alva hem efter skolan och vi hittar nog på något roligt som alltid. Men nu måste jag sätta mig med engelska glosorna som är tills imorgon. Kram!
 
 

Cheap monday

 
God kväll på er!
 
Hur mår ni? Jag mår alldeles prima efter har varit ute och sprungit med mamma och Sindra, kört lite styrka, haha duktig! 
 
Idag va skolan så seg även ifall vi sluta runt två. Vi fick två läxor i tyska och engelska så det ska jag sätta mig och göra alldeles strax. 
 
Pappa tog med datorn till Norge så jag har ingen dator och inga bilder... Så det får bli mobilbloggning! Men hoppas det går lika bra. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen göra mig ordning för sängen, godnatt på er!

Mojito

 
Försökte göra en liknande mojito drink, fast alkoholfri förstås haha. Den blev faktiskt jättegod enligt mig, mums! För er som vill pröva den här själv så är det här receptet:
 
2 lime
1 citron
1 handfull citronmeliss/ mynta
Is (valfritt)
2 l sprite/ 7up
 
 
 
 

Kräftskiva

 
Igår så hade jag kräftskiva med mina babes, det va hur gott som helst! Vi hade sallad, melon, citron, kräftor, räkor, kex och ost, vitlöksbröd, bröd och till efterrätt hade Ida gjort två supergoda kladdkakor. Vi hoppade studsmatta, dansa, spela galenpanna(typ haha) såg på film, va ute och gick. Det va verkligen jätte trevligt!
 
Idag ska jag till Karlstad med Alisia och mamma. Vi ska till Ikea och kolla på saker till mitt rum hos mamma, så när det är klart där så tänkte jag göra en room tour, eller vad tycker ni? Sen ska vi också till lager157 och mitty city. Älskar att shoppa!! Haha jaja hoppas ni får en bra söndag allihopa, kram!
 
 

Peace

 

Helg

 
Hej hej, har precis kommit hem från Thea, har varit där hela dagen. Efter skolan så gick vi ner på stan och fikade och sen gick vi runt och kollat i lite butiker oså. Jag fick med mig en ny laddare som jag har behövt ha länge vilket va bra! Sen drog vi oss hem och tog lite kort, helt ok fredag! Men nu ska jag gå och tvätta bort sminket och sen sova, natti på er!

Vill bara spola tillbaka allt och börja om från nytt.

 
Kommer ihåg exakta känslorna den här dagen jag tog bilderna. Hade precis haft skolavslutning och skyndade mig att ta några snabba kort innan vi skulle till Lina's student. Hela dagen va så otroligt perfekt, jag va så lycklig och hade hela sommarlovet framför mig. Tio veckor med frihet. Hela mitt sommarlov har varit så otroligt bra, precis som jag ville. 
 
Imorgon börjar jag 9 och slutar 12, hur skönt! Vet inte riktigt vad jag ska göra imorgon men är riktigt sugen på att ta några självporträtt, skulle vilja ha ett perfekt ställe i skogen och massa bokeh i bakgrunden, haha jaja får se hur det blir. Nu ska jag göra mig ordning för sängen, så godnatt på er alla!
 

Älskade syster ♡

 
I måndags kl 5 åkte världens finaste, bästa, mest underbaraste syster till USA för att va au pair i ett år. Jag saknar henne så jävla mycket så det är sjukt, hon får en på så bra humör när man är ledsen, man kan prata med henne om allt. Gråter så mycket när jag skriver detta, hon har ju inte dött haha men vet inte hur jag ska klara mig ett år utan henne. Är så tomt utan dig och saknar dig massor, älskar dig så mycket! Världens bästa syster och vän, vi ses snart igen!
 

I en svartvit värld

 

You never really can fix a heart

 
Haha dagen började väl inte så bra, försov mig till nio men som tur hade vi ingen vanlig lektion så hann till den andra iallafall! Om jag ska va ärlig så längtar jag redan till nästa sommarlov haha..
 
Nu ligger jag i soffan och är så otroligt trött men ska snart gå upp och packa och sen åker jag till mamma. Jag och Alva ska sen ut och ta en springtur, va länge sedan sen sist, men bättre än aldrig haha. Men kram på er!
 
 

New in

 
I lördags va jag i Challotenberg med Lina och mina kusiner och vi shoppade lite snabbt, detta var vad jag fick med mig. Har funderat att köpa läppstiftet så länge och bestämde mig äntligen att köpa det, love it!
 
Så idag va första skoldagen, jag va faktiskt inte alls nervös som man brukar va och det gick hur bra som helst. Fast ändå så saknar jag min gamla skola med alla roliga personer och min braiga klass, men det här blir nog bra också!
 
 

Bye bye perfection

 
Denna t-shirten köpte jag på gina tricot när vi var påväg hem från Stockholm, endast för 99kr!
 
 
 
 

Favorites

 
 

Chailatte

 
 85kr på espresso house!
 

slide show