13-10-26

 

Flower power

 
Hej!
 
Nu ska jag faktiskt göra ett ordentligt inlägg eftersom det var väldigt längesen sen sist. Har haft jättemycket plugg och prov, och det kommer ännu mer. Vill bara ta lov ända fram till jul. Men men det är bara att bita i och ta tag i det sista, det är ju faktiskt jul snart! 
 
Idag så ska jag plugga till historia provet och idrotts provet som är på tisdag. Ska plugga som attan så jag får godkänt haha. Sen ska jag till Alva, vi kommer nog också plugga och göra något kul. Ha en bra lördag! Kram

Palmitos Park

 

Typical day at the beach

 

Gran Canaria #1

 
När vi kom fram till hotellet så checka vi in, det va så otroligt stort och superfint. Själva entren till hotellet va jätte stor och det va palmer hela vägen längs vägen och en stor fontän i mitten av entren. Lobbyn va så otroligt stor och det fanns två glashissar på sidorna vardera, på bilden syns lite av lobbyn. Vårt rum var jättefint och vi hade balkong på högsta våningen så vi såg mycket och fick även kvällssol som vi kunde sola på balkongen när solen hade gått ner över poolområdet. Vi hade även "connecting door" och då kan man öppna till ett annat hotellrum som låg bredvid, och där bodde min kusin och hennes mamma så vi bodde tillsammans men ändå inte haha, lite coolt ändå. Det fanns två hotell som hörde ihop bara att ena va all- inclusive, vilket vi inte bodde på. Lite svårt att förklara men hoppas ni förstår!
 
 
Efter den långa resan var vi otroligt hungriga så vi gick ner till hotellets andra restaurang, den andra var buffe och frukost men även lunch för all inclusive gäster. Vi beställde lite ost som förätt och det va faktiskt inte så dumt! Jag beställde en cola och lasagne, hur gott som helst! När vi hade ätit klart så gick vi runt och utforskade hotellet lite och försökte leta upp bästa solplatsen, haha! Sen gick vi och la oss för vi va så otroligt trötta och det va skönt att få sova efter en jobbig skolvecka och den långa resan.
 
 

Hemma igen

 
Hej hej! Väldigt längesen sen sist haha men nu har jag fått tillbaka energi till att blogga. Igår kom jag hem från Gran Canaria, min semester har varit så bra! Ska göra några inlägg om vad vi gjorde och såklart har jag tagit tusen bilder som jag ska lägga upp. Det har varit så otroligt skönt att inte göra någonting och bara kunna bada, sola och äta super god mat.
 
Men nu måste jag verkligen börja plugga på idrotts provet som är på tisdag. Usch. Men hoppas ni också har haft ett bra höstlov som jag, kram!

slide show