the grass is always greener on the other side

 
Hej på er!
 
Haft fullt upp idag känner jag, började kl 10 och hade muntligt spanska test. Sen hade jag min muntliga del i engelska nationella, dock så gick det inte så bra som jag ville, men men. Sen när jag kom hem satte jag mig direkt med fysiken som är imorgon och det känns ändå rätt så bra! Nu ska jag skriva klart min teknik uppgift och sen en reflektion, sedan är allting helt klart!! Skulle visa tröjorna men hann verkligen inte med det idag, så dom kommer upp imorgon! Kramis

L O N D O N

 
Min mamma va i London över helgen och självklart bad jag köpa med henne lite saker, haha. Är väldigt nöjd med sakerna. Tack mami! Fick två tröjor från abercrombie & fitch men visar dom imorgon för bilderna på dom blev inte så bra.
 
Idag har jag pluggat och det blir det imorgon också, allt ska in nu i slutet och jag är inte ens halvt klar... Så trött på skolan och vill bara ha sommarlov nu, längtar otroligt mycket när vi går ut om 15 dagar och veta att man kan släppa allt. Den här sommaren kommer bli den bästa någonsin, vet tre saker som jag ska göra under sommarlovet, roadtrip med Lina och Alisia, Göteborgs resa och solaaa. Kommer bli awesome! 
Sovmorgon till tio sitter ju heller inte så fel imorgon så nu ska jag äta något litet och sen sova, natti på er!

Monday

 
Hello på er! 
 
Idag så hade vi orientering och det gick faktiskt ganska bra, fast spang lite fel för trodde jag var någon annanstans på kartan men jag var på rätt ställe egentligen så är lite smått sur att jag gjorde den missen, haha suger på att förklara, men men. Är helt slut efter dagen så nu tänkte jag sätta på en film och sedan sova.

Alisia

 
Lägger ut bilderna jag tog på Alisia när jag ändå håller på att redigera porträttbilder. Så visar jag det jag köpte imorgon istället, kram! Hur snygg som helst!

Alva

 
Lika fin som vanligt!
 


Tulips

 
Idag shoppade jag med Alisia en lite stund, jag fick med mig några saker som jag tänker visa lite senare! Bl.a nya converse som jag verkligen behövde, fick bli låga den här gången. När vi kom hem la vi oss på taket och solade men det var mest molnigt så det blev inte så länge. Ska nog plugga lite fysik också så jag får det gjort någon gång! 
 
Imorgon har vi orientering och det kan faktiskt vara riktigt kul! Sen så är det bara 25 dagar kvar till skolavslutingen. Längtar mer och mer för varje dag! Men nu ska jag göra en god smoothie och sen plugga, vi hörs! 

I'm on top of the world

 
Hello!
 
Prövade pensel effekt i photoshop, tycket resultatet blev helt ok. Idag har jag varit med Alva och vi ar solat och tagit lite bilder. Hon åkte hem för ett litet tag sen så nu är jag helt ensam. Kommer nog vara det hela kvällen och se Eurovision själv också haha... 
 
Kan ju verkligen inte klaga på vädret iallafall, måste bara älska det! Lägger ut bilderna på Alva lite senare eller imorgon. Ha en bra lördag allihopa!

I feel it in the air, as im doin' my hair

 
Ha en bra fredag allihopa, det ska jag!

so sick of your shit.

 
Imorgon är det fredag, vilket innebär helg. Äntligen! Jag ska vara med Alva och vi hittar nog på något kul som vanligt! Idag hade vi nationella i matte vilket gick sådär. Igår fick jag min balklänning och den var väldigt lång så måste sy upp den! Annars är den väldigt bra! Vet inte riktigt vad jag ska skriva för har inget intressant alls att berätta! Men jag bloggar mer imorgon! Kram
 
Har bytt design som ni kanske ser, vad tycker ni? Jag tycker den är mycket mer somrig och varm, passar nu till sommaren! Är faktiskt nöjd med den! Tryck F5 om det ser konstigt ut.

Skinny love

 
Hejsan!
Idag har det varit lugnt i skolan, började 9 och slutade 2, men ändå var jag väldigt trött! Imorgon har vi np i matte, sista delen. Sen är det bara ett kvar och det är muntliga i engelska! Skönt att allt snart är klart, sen måste jag göra ett fysikprov som alla andra har gjort förutom jag, hehe. Men inga mer prov efter det hoppas jag!
 
Har suttit vid datorn sen jag kom hem, kollat på massor av redigerings videos och sånt. Men måste vekligen städa och duscha, lär behövas, haha nejdå.
 
Den nya bloggdesignen kommer upp till helgen så håll utkik! (heter det så? haha) Men ha det bra kramis!
 

Shopping i stockholm

 
Här är allt jag shoppade i Stockholm, mest hollister haha. Men är jättenöjd med allt! Bikinisarna är från H&M och vs bodymisten är från parelle, resten är hollister.
 
Men nu ska jag spara till Göteborg i sommar och självklart ska jag dit med Alisia, som vanligt haha. 
Idag vet jag verkligen inte vad jag ska göra, söndagsångesten är redan påväg och imorgon är det skola. Men inte länge kvar nu, 32 dagar och 24 skoldagar! Längtar otroligt mycket till ledigheten och värmen, men nu ska jag göra mig ordning, ha det bra kram!

kungsträdgården

 
Kungsträdgården är verkligen så sjukt fint nu på våren och alla var där och tog kort och för att se dom fina blommorna! Stockholm har varit så sjukt roligt och bra. Koserten var helt otrolig, blev helt kär! Dom är sååå bra! 
Jag har spenderat en hel del på shopping så det kommer jag lägga upp lite senare eller imorgon. 
 
Sen ska jag till Thea och vi ska nog grilla och ha det mysigt, ni får ha det så bra kramis!

fruktsallad

 
Måste bara älska vädret som är! Efter skolan gick jag till Thea och solade i nästan två timmar och har varit där till ungefär nu. Ska packa alla grejer till Stockholm och snart ska jag tona håret, hoppas det blir bra! Idag hade vi np i matte och det gick bättre än förväntat men kunde ändå gått bättre, men men. 
 
Kommer inte uppdatera på bloggen när jag är i Stockholm men kommer bomba insta, så följ mig där! @janssonmatilda heter jag där, ha det bra!

Blue velvet

 
Hej på er!
 
Jag längtar så otroligt mycket till one directon! Kan inte fatta att på onsdag kommer jag få se dom!! Kommer bli så kul förutom konserten också för vi ska bo på ett jättefint hotell med min syster och Alisia, och vi ska bo ensamma, så härligt haha! 
 
Min valborg spenderade jag med mina kompisar och lite annat folk, vi hade jättekul! I fredags så var vi några kompisar och åt pizza och sov över, också jättekul! 
 
Men jag måste bli bättre på att blogga och ta kort, så det får bli skärpning haha. Bloggar mer imorgon! Kramis
 

slide show